Merantau..


Bila aku tonton filem lakonan ong bak, jackie chan, jet li.. Selalu terdetik hati aku.. Bila la orang kita nak buat filem cm nie...
Walaupun filem merantau bukan malaysian tapi indonesian.. tapi aku bangga gak r sebab ia menggunakan Silat dalam filem nie..
Dengan filem ini, ia mungkin menjadi batu loncatan untuk memperkembangan seni silat ke seluruh dunia.. Seperti seni mempertahankan diri yg lain..
Aku hrap ada org malaysia lak buat filem cm nie..
Sinopsis Movie merantau
Pemuda brnama Yuda(IKO UWAIS) yg tinggal di kpg minangkabau, Sumatera barat mempelajari ilmu persilatan Silat harimau dan juga yg berpegang teguh pada ajaran islam di kpg beliau.. Ini semua bagi preparation Si Yuda merantau ke Jakarta. Ni semua adat2 orang muda sana r.. Bila dah besar akn tinggalkn kpg halaman diorang r, pergi merantau..
Bila di Jakarta.. Tak semuanya baik.. So., berlaku la kesukaran.. Aku rasa korang agak2 sendiri r bila dah sampai jakarta kan..

TRAILER KAT BAWAH NIE...

Reblog this post [with Zemanta]
0 Responses