Harimau Mati meninggalkan belang, Manusia Mati Meninggalkan Nama


Manusia mati meninggalkan Belang, Manusia Mati meninggalkan Nama.. mungkin gelaran tepat bagi Allahyarham Yasmin Ahmad.. Seorang manusia yang asalnya seorang pemuda bernama Zulkifli Ahmad.. aku terkejut beruk bila diberitahu pasal nie oleh mama aku semalam, Moga2 rohnya dicucuri Rahmat.. Al-Fatihah
Allahyarham aku mengenali melalui karya-karyanya melalui citer-citer yang menimbulkan konteravesi seperti muallaf (Syarifah Amani Botak)... Walauapapun aku bangga karya-karya beliau.. terutamanya iklan-iklan yg kat TV tu..
http://en.wikipedia.org/wiki/Yasmin_Ahmad

Filmography

films

  • Rabun
  • Sepet
  • Gubra
  • Mukhsin
  • Muallaf
  • Talentime

Commercials

  • Petronas TV Commercial (for Chinese New Year, Hari Raya, Deepavali & National Day)
  • Yuzy (2000) Petronas Road Safety Campaign
  • Vas Dentures (2000) Celcom
  • Tan Hong Ming In Love (2007) Petronas Merdeka Day commercial
  • Family (2008) for the Singaporean Ministry of Community Development, Youth and Sports
  • Funeral (2009) for the Singaporean Ministry of Community Development, Youth and Sports

Tan Hong Ming In Love (2007)



National Day Proton


Bapa




Aku Sepak KAng!!!!!!!

Ni Adalah karya beliau yg agak menyentuh hati....



0 Responses