Internal Security Act(ISA), Patutkah diteruskan??


TENTERA SPARTA 300 ORANG MENGHALANG TENTERA PARSI BERJUMLAH 100RIBU ORG.. DARIPADA CITER 300HUNDRED.. :p


Kali nie isu politik pulak... Sometimes malas layan2 isu2 cm nie.. Tapi bila umur dah nak meningkat.. pengalaman semakin byk2 ditempuhi.. Secara tak langsung aku brminat dgn2 isu2 politik sama dlm negara atau luar negara..
Sejak aku menjejaki di KL(Kota LAlai), ada 2 perhimpunan besar yg penuh aksi mengdebarkan(provokosi ,one, two, three, fire!!!) iaitu BERSIH dan HINDRAF.
Bersih pada 10November07, Hindraf pulak 25november07... Tak lama lagi pada tahun 09.. Pada tarikh 1 ogos 09perhimpunan MANSUH(entah jadi ke tak, tu pun kalau ALLAH S.W.T izinkan) bakal berlaku..
Adakah perhimpunan nie akan ramai sebagaimana perhimpunan bersih yg menghimpunkan 100ribu orang?? Adakah perhimpunan ini secara amam(Tu pun tanpa provokasi mana2 pihak la)
Bagi aku, perhimpunan mansuhkan ISA patut dijalankan JIKA pihak Kerajaan tidak mendengar masalah2 rakyat-rakyat yang ingin mansuhkan ISA... Tapi kalau kerajaan buat bodoh je.. baik buat perhimpunan je.. Biar dia tahu rakyat serius nak mansuhkan ISA...
Tapi pihak bukan kerajaan kena tahu juga.. Adakah ia mewakili suara majoriti rakyat yang hendak mansuhkan ISA..pihak yg menganjurkan ni pun kena tahu bukan semata2 nak tunjuk glamor, hero dan atau ada kepentingan politik...(kena ikhlas taw.. barulah diberkati usaha kita tu)
Bagi aku ada baik buruknya ISA nie.. Disitu ada kebaikan, disitu jugalah ada keburukan.. tetapi kita kena tengok adakah kebaikan melebihi keburukan.... ?? Kalau tujuan ISA nie untuk keamanan, untuk mengelakkn penganas2 main2 bom kat malaysia.. Aku setuju ISA diteruskan..
Tapi jika untuk kepentingan politik... memang aku fuck r..(SORRY)..
Apa kata kita imbas episod2 sejarah perhimpunan popular negara kita...
ANTARANYA PERHIMPUNAN BERSIH:-
BERITA AL-JAZEERA


BERITA TV3 PUNYA VERSION


LAWAK BERSIH
0 Responses